ΓΟΝΤΙΚΑΣ-"Έτσι δεν πάμε πουθενά!"
ALEX WEB RADIO/TV-KAI ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΑΤΕ ΝΑ ΚΑΤΑΘΕΣΕΤΕ ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ SUPER LEAGUE ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΑ ΜΜΕ????
Ο Παναθηναϊκός έστειλε επιστολή στην Σούπερ Λίγκα ενόψει του Δ.Σ. (14:00), τονίζοντας ότι δεν μπορεί να διεξαχθεί άλλο πρωτάθλημα με τις "υπάρχουσες συνθήκες". Τι λύσεις προτείνει;
Η ΠΑΕ Παναθηναϊκός ενόψει του σημερινού Δ.Σ. της Σούπερ Λίγκας έστειλε επιστολή με την οποία εκφράζει την άποψη ότι με τις υπάρχουσες συνθήκες δεν γίνεται να διεξαχθεί άλλο πρωτάθλημα.Γι’ αυτό προτείνει και μια σειρά από λύσεις-προτάσεις τις οποίες μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω.
Aναλυτικά η επιστολή:
Η ΠΑΕ ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ απέστειλε στη Super League την ακόλουθη επιστολή επισυνάπτοντας και τις προτάσεις της για την Θεσμική αναδιοργάνωση του Επαγγελματικού Ποδοσφαίρου:
«Κύριε Κομνηνέ,
Η σημερινή συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Super League πραγματοποιείται με αφορμή πρόσφατη επιστολή του ΓΓΑ, που εκφράζει τη θέση ότι η κατάσταση στο ελληνικό ποδόσφαιρο έχει φτάσει σε οριακό σημείο. Με αυτή τη θέση συμφωνούμε και το έχουμε πρόσφατα επισημάνει, ζητώντας την επανεκκίνηση του ελληνικού Ποδοσφαίρου.
Στην ίδια επιστολή διατυπώθηκε η θέση ότι «η Super League, υπό τις περιστάσεις με τον τρόπο που λειτουργεί αλλά και με τη συμπεριφορά σημαντικών παραγόντων που την απαρτίζουν είναι ακατάλληλη να διοργανώσει πρωτάθλημα». Προς αυτήν την κατεύθυνση κινηθήκαμε και εμείς στην πρόσφατη συνεδρίαση του ΔΣ της λίγκας, όταν και υποβάλαμε πρόταση μομφής κατά του Προέδρου του Συνεταιρισμού.
Πάγια αντίληψη της ΠΑΕ ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ αποτελεί ότι η αρχή του διαχωρισμού και της διάκρισης των αρμοδιοτήτων και των εξουσιών είναι η μοναδική έγκυρη ασφαλιστική δικλείδα για τη διασφάλιση της ορθής λειτουργίας ενός θεσμικού πλαισίου.
Προς αυτή την κατεύθυνση θεσπίστηκε προ πενταετίας η Super League, η οποία μεταξύ άλλων εξυπηρετούσε και την παραπάνω ανάγκη, δηλαδή την αποφυγή της συγκέντρωσης όλων των εξουσιών στο Ποδόσφαιρο σε μία Αρχή. Δεν είναι μακριά η εποχή που από αυτή τη συγκέντρωση προέκυψαν μια σειρά από στρεβλώσεις και προβλήματα στα οποία κανείς υγιώς σκεπτόμενος φίλαθλος δεν θα ήθελε να δει το Ποδόσφαιρο να επιστρέφει.
Με όλα τα, δεδομένα, προβλήματα στη λειτουργία και τη δομή της και θεωρώντας αναμφισβήτητο ότι θα πρέπει να υπάρξουν δραστικές αλλαγές και βελτιώσεις, πιστεύουμε ότι η λίγκα ήταν μια θετική εξέλιξη και συνέβαλε στο να γίνουν αρκετά βήματα μπροστά.
Μέσα από την ίδια τη Super League πρέπει να ξεκινήσουν οι αλλαγές που οφείλουν να γίνουν προκειμένου να θωρακιστεί θεσμικά το Ποδόσφαιρό μας. Εφαρμόζοντας πιστά την ίδια αρχή της διάκρισης των εξουσιών και εσωτερικά για την ίδια τη λίγκα, πιστεύουμε ότι είναι απαραίτητη η ενίσχυση των αρμοδιοτήτων και της αυτονομίας του Γενικού Διευθυντή του Συνεταιρισμού, προς την κατεύθυνση της εξισορρόπησης των εξουσιών της Προεδρίας. Και η ίδια η προεδρία θα πρέπει να υπαχθεί σε κανόνες εκ περιτροπής και μέσω κλήρωσης επιλογής προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι κίνδυνοι που απορρέουν από την ενδεχόμενη ακαταλληλότητα παραγόντων.
Το ελληνικό ποδόσφαιρο ωστόσο, χρειάζεται γενναίες αποφάσεις και καίριες τομές στο σύνολό του και όχι μόνο στο επίπεδο της λίγκας. Είναι πιστεύουμε ανάγκη να δουλέψουμε όλοι συνειδητά προς την κατεύθυνση της επανεκκίνησης του Επαγγελματικού Ποδοσφαίρου.
Για το σκοπό αυτό επισυνάπτουμε μια σειρά από προτάσεις που καλύπτουν όλο το φάσμα του Ποδοσφαίρου μας και τις οποίες θα θέλαμε να διανείμετε σε όλα τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου κατά τη σημερινή Συνεδρίαση. Οι προτάσεις αυτές κατατίθενται ως «πρώτη ύλη» ενός διαλόγου μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων θεσμικών φορέων του Ποδοσφαίρου μας που θα τις επεξεργαστεί και θα τις αναλύσει περαιτέρω.
Ο διάλογος αυτός είναι επιτακτικό, κατά την άποψή μας να ξεκινήσει άμεσα, καθώς, είναι πλέον σαφές τόσο στην πλειοψηφία των θεσμικών παραγόντων όσο και στη φίλαθλη κοινή γνώμη, πως άλλο Πρωτάθλημα υπό τις παρούσες συνθήκες δεν είναι δυνατόν να διεξαχθεί.
Με εκτίμηση,
Δ. Γόντικας
Α’ Αντιπρόεδρος – Γενικός Διευθυντής»
Aκολουθούν οι προτάσεις της ΠΑΕ Παναθηναϊκός:
Super League
Διοίκηση: Προτείνεται η εκ περιτροπής και κατόπιν κλήρωσης ανάληψη της προεδρίας για θητεία ενός έτους από πρόεδρο ΠΑΕ. Για να γίνει κάποιος πρόεδρος στη λίγκα θα πρέπει να είναι πρόεδρος ΠΑΕ τουλάχιστον 6 μήνες πριν την κλήρωση και η ομάδα του να έχει συμμετάσχει στην πρώτη κατηγορία τουλάχιστον 2 φορές την τελευταία τετραετία. Όποια ομάδα έχει εκπροσωπηθεί στην προεδρία δεν θα συμμετέχει στην επόμενη κλήρωση. Παράλληλα προτείνεται η ενίσχυση του professional management. Αυτό μπορεί να γίνει με την αύξηση των αρμοδιοτήτων και της αυτονομίας του Γενικού Διευθυντή της Λίγκας, ο οποίος θα είναι επαγγελματικό στέλεχος, εκλεγμένο από το Διοικητικό Συμβούλιο.
Ethics committee: Προτείνεται η σύνταξη Κώδικα Δεοντολογίας και η θεσμοθέτηση αντίστοιχης Επιτροπής Δεοντολογίας. Η εν λόγω Επιτροπή θα απαρτίζεται από μέλη του ΔΣ της Λίγκας και θα επιλαμβάνεται σε περιπτώσεις συμπεριφοράς και δηλώσεων παραγόντων ή/και αθλητών διατηρώντας τη δυνατότητα είτε να επιβάλλει πειθαρχικές κυρώσεις, είτε να παραπέμπει στις Πειθαρχικές Επιτροπές για κυρώσεις βάσει του συντεταγμένου κώδικα δεοντολογίας.
Οικονομική εξυγίανση/ υγιής ανταγωνισμός: Προτείνεται να θεσμοθετηθεί άμεσα μηχανισμός ελέγχου και διαχείρισης εσόδων και εξόδων, ο οποίος θα πραγματοποιείται από ορκωτούς λογιστές σε τακτά διαστήματα (λόγου χάρη ανά τρίμηνο) τόσο στη λογική και τα πρότυπα του UEFA FFP, όσο και προς την κατεύθυνση της διασφάλισης ότι η ροή πόρων προς τις ΠΑΕ, αξιοποιείται προς την κατεύθυνση της ανταγωνιστικότητας και της ανάπτυξης. Στην ίδια λογική θα μπορούσε ένα ποσοστό του bonus που παίρνουν από την UEFA οι ομάδες για τη συμμετοχή τους στο Champions League, και το Europa League να μοιράζεται ισόποσα στις ομάδες που δεν συμμετέχουν στις Ευρωπαϊκές διοργανώσεις
Προτείνεται επίσης:
* Να επιβληθεί μέγιστος αριθμός επιτρεπόμενων επαγγελματικών συμβολαίων ανά ΠΑΕ.
* Να επιβληθεί μέγιστος αριθμός ποδοσφαιριστών που μπορούν να παραχωρηθούν ως δανεικοί σε άλλες ομάδες της Super League.
Αντιμετώπιση βίας
Κυρώσεις: Είναι σαφές ότι πρέπει να προβλέπονται και να επιβάλλονται αυστηρές κυρώσεις στους φυσικούς αυτουργούς κρουσμάτων βίας. Προς αυτό είναι αυτονόητη η ανάγκη αξιοποίησης των κυκλωμάτων καταγραφής που πρέπει να εγκατασταθούν σε όλα τα γήπεδα. Το συγκεκριμένο σημείο είναι ουσιαστικό και θεμελιώδες καθώς η μεγαλύτερη πηγή έλλειψης εμπιστοσύνης από πλευράς των φιλάθλων στη λειτουργία των θεσμών, αλλά και αποθράσυνσης των δυνάμει ταραχοποιών στοιχείων είναι η η εμπεδωμένη βεβαιότητα της ατιμωρησίας.
Παράλληλα, πρέπει να επαναπροσδιοριστούν οι προβλεπόμενες ποινές και για τις ΠΑΕ για την περίπτωση πρόκλησης επεισοδίων ή κρουσμάτων βίας στο χώρο ευθύνης τους. Ακόμα πιο σημαντική βέβαια, είναι η απαρέγκλιτη εφαρμογή των υφιστάμενων πειθαρχικών/ νομικών διατάξεων γιατί χωρίς αυτήν, οποιαδήποτε πρόβλεψη είναι άνευ νοήματος.
Διαχωρισμός αρμοδιοτήτων ΕΛ.ΑΣ. – Ιδιωτικών εταιριών Ασφάλειας (Security): Προτείνεται η ανάληψη της ευθύνης εντός γηπέδου από τις ΠΑΕ μέσω εταιριών security. Ο προσδιορισμός αυτής της ευθύνης πρέπει να υποστηριχθεί από τη δυνατότητα διεξαγωγής σωματικού ελέγχου και αρχικής σύλληψης εκ μέρους της ιδιωτικής ασφάλειας, η οποία στη συνέχεια θα παραδίδει τους συλληφθέντες στην Αστυνομία. Στην αρμοδιότητα της ΕΛ.ΑΣ. θα παραμείνει η εκτός γηπέδου τήρηση της τάξης και της ασφάλειας.
Επαναπροσδιορισμός σχέσης με ΕΛ.ΑΣ: Γίνεται προφανές ότι η παραπάνω αλλαγή στις αρμοδιότητες θα επιφέρει και αντικατάσταση του πάγιου 10% επί των τηλεοπτικών δικαιωμάτων, που αποδίδεται σήμερα στην ΕΛ.ΑΣ. Είτε το ποσό αυτό θα πρέπει να μειωθεί δραστικά, είτε θα πρέπει να αντικατασταθεί με μια μορφή αμοιβής προς τους αστυνομικούς εν υπηρεσία.
ΜΜΕ: Προτείνεται η θεσμοθέτηση ανεξάρτητου οργάνου (στα πρότυπα του ΕΣΡ). Το εν λόγω όργανο θα υπάγεται στην Πολιτεία και θα επιλαμβάνεται υποθέσεων πρόκλησης βίας, προσβολής προσωπικότητας, όξυνσης της έντασης κα. που απορρέουν από δημοσιεύματα έντυπα ή ηλεκτρονικά και θα έχει τη δυνατότητα να επιβάλλει αντίστοιχες κυρώσεις (στα ΜΜΕ και όχι σε φυσικά πρόσωπα). Ενδεχόμενα για τη σύσταση και τη λειτουργία του εν λόγω οργάνου να ενδείκνυται και συνεργασία και διάλογος και με την ΕΣΗΕΑ.
Πειθαρχικές επιτροπές: Έχει ήδη επισημανθεί η ανάγκη ενιαίου δικονομικού κανονισμού λειτουργίας για όλες τις πειθαρχικές επιτροπές. Παράλληλα, είναι κομβικής σημασίας για την ενίσχυση της αξιοπιστίας και του κύρους της όποιας πειθαρχικής ενέργειας ο καθορισμός και η αυστηρή τήρηση συγκεκριμένων προθεσμιών και χρονοδιαγραμμάτων αναφορικά με τις κλήσεις σε απολογία και τις παρεπόμενες εκδόσεις των αποφάσεων. Τέλος, πρέπει να επανεξετασθεί και να επαναπροσδιοριθεί το τι είδους αποδεικτικά στοιχεία μπορούν να προσκομιστούν και να γίνουν δεκτά κατά την εξέταση και την εκδίκαση υποθέσεων από τις πειθαρχικές επιτροπές. Προς την ίδια κατεύθυνση προτείνεται ενδεικτικά το video της κάλυψης του αγώνα (αλλά και οποιοδήποτε άλλο διαθέσιμο υλικό, όπως κάμερες μικτής ζώνης, αποδυτηρίων κλπ) από το κανάλι που διαθέτει τα δικαιώματα να συμπεριλαμβάνεται σε κάθε σχετική δικογραφία ως στοιχείο.
Διαιτησία
Διάκριση αρμοδιοτήτων: Προτείνεται να διαχωριστούν πλήρως οι διαιτητές και οι παρατηρητές και το κάθε σώμα να υπαχθεί στη δικαιοδοσία, την επιλογή και τον έλεγχο διαφορετικού θεσμικού φορέα. Πιο συγκεκριμένα, όλη η διαιτητική δομή (επιλογή, κατάρτιση, εκπαίδευση, ανάπτυξη) να παραμείνει υπό την ΕΠΟ. Η αντίστοιχη δομή των παρατηρητών ωστόσο, πρέπει να υπάγεται στη Λίγκα. Εδώ πρέπει να σημειωθεί ότι σε αντίθεση με την ανάλογη θεσμική ρύθμιση που εφαρμόσθηκε, κατά το παρελθόν, αυτό που τώρα προτείνουμε είναι να υπάγεται στη δικαιοδοσία του επικεφαλής των παρατηρητών η επιβολή πειθαρχικών κυρώσεων στους διαιτητές κατά την κρίση του και την εφαρμογή των κανονισμών. Θυμίζουμε ότι στην προηγούμενη εφαρμογή του διαχωρισμού διαιτητών και παρατηρητών, ο παρατηρητής πρότεινε μια πειθαρχική ενέργεια, αλλά η τελική απόφαση παρέμενε στην ΚΕΔ. Το σκεπτικό της συγκεκριμένης πρότασης βασίζεται στη λογική του ελέγχου και της εξισορρόπησης μεταξύ των εξουσιών. Η διάσπαση των αρμοδιοτήτων και η δυνατότητα ουσιαστικού ελέγχου του ενός φορέα επί του άλλου, μειώνει τους αποδεδειγμένους κινδύνους που απορρέουν από την υπερσυγκέντρωση των εξουσιών και των αρμοδιοτήτων σε έναν φορέα και παράλληλα αναβαθμίζει το κύρος και την αξιοπιστία της θεσμικής τους λειτουργίας.
Διαιτητές και Παρατηρητές από το Εξωτερικό: Επίσης, προτείνεται να υπάρχει πρόβλεψη για να είναι ανοικτό το ενδεχόμενο είτε να επιλεγεί και να οριστεί ξένος αρχιδιαιτητής ή/και επικεφαλής παρατηρητών, είτε να προσλαμβάνονται κατά περίπτωση ξένοι διαιτητές, βοηθοί διαιτητές και παρατηρητές.
Πέντε διαιτητές: Τέλος, θα ήταν σκόπιμο να χρησιμοποιούνται, κατά τα πρότυπα της UEFA πέντε (5) διαιτητές στους αγώνες πρωταθλήματος, καθώς η εφαρμογή αυτού του μέτρου έχει αποδειχθεί αποτελεσματική στις ευρωπαϊκές διοργανώσεις.
Σημείωση: Ειδικότερα για τους τομείς της αντιμετώπισης της βίας και της διαιτησίας προτείνουμε τη σύσταση αντίστοιχων ομάδων εργασίας με τη συμμετοχή όλων των θεσμικών παραγόντων του αθλήματος. Οι ομάδες αυτές θα πρέπει να καταθέσουν τα σχετικά τους πορίσματα το αργότερο μέχρι τις 31.5.2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου