Η απαντητική επιστολή του Παναγιώτη Μπιτσαξή στον Ευάγγελο Μαρινάκη έλαβε χώρα την Τρίτη (12/10), σχετικά με το θέμα της απαγόρευσης μετακίνησης των οπαδών του Ολυμπιακού στην Ξάνθη. Ο Γενικός Γραμματέας Αθλητισμού αναφέρει πως η υπόθεση βρίσκεται στη διακριτική ευχέρεια της Αστυνομίας.
Η Αστυνομική Διεύθυνση Θράκης έχει αποφασίσει να μην υπάρξουν οπαδοί του Ολυμπιακού στα Πηγάδια, κάτι που είχε ως συνέπεια να παραμείνει κλειστή η θύρα Δ που "καταλαμβάνεται" από τους φιλοξενούμενους φιλάθλους και να μην κυκλοφορήσουν εισιτήρια για καμία άλλη θύρα του γηπέδου. Ωστόσο, ο Ολυμπιακός θα στηριχθεί στην παράγραφο 3 της επιστολής Μπιτσαξή και αναμένεται να ζητήσει εκ νέου από την Αστυνομία της Ξάνθης μεμονωμένη μετακίνηση ερυθρόλευκων φιλάθλων το προσεχές Σάββατο (16/10).
Αναλυτικά η επιστολή του κ. Μπιτσαξή:
"Έλαβα σήμερα την επιστολή σας, την οποία μελέτησα προσεκτικά και για την οποία σας ευχαριστώ.
1. Ελπίζω να έρθει η ώρα, και να μην αργήσει πολύ, όταν οι αποφάσεις για τις απαγορεύσεις μετακίνησης οπαδών θα είναι εντελώς περιττές, και οι φίλαθλοι θα υποστηρίζουν με πάθος την ομάδα τους, χωρίς να στρέφονται κατά των φιλάθλων της αντίπαλης ομάδας με οποιαδήποτε μορφή βίας.
Είμαι σίγουρος, ότι για την επίτευξη του στόχου αυτού, δηλαδή για την επικράτηση ενός στοιχειώδους τουλάχιστον πολιτισμού στο επαγγελματικό ποδόσφαιρο, είμαστε όλοι σύμφωνοι, φυσικά και εσείς, τόσο με την ιδιότητά σας στον Ολυμπιακό, όσο και με την ιδιότητά σας ως Προέδρου της Super League.
Γνωρίζετε άλλωστε, ότι η συστράτευση του συντεταγμένου ποδοσφαίρου και της Πολιτείας για την αντιμετώπιση της βίας στα γήπεδα έχει ήδη αρχίσει και πρόσφατα μάλιστα, η συστράτευση αυτή ενισχύθηκε έντονα στο ηθικό επίπεδο, με σχετική δημόσια πρωτοβουλία του Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Κάρολου Παπούλια.
Προς το παρόν όμως και δυστυχώς, αν θέλουμε να δούμε ένα πρωτάθλημα που διεξάγεται με όρους αθλητικής συνάντησης και όχι με όρους ρωμαϊκής αρένας, οφείλουμε όλοι να μην κάνουμε την παραμικρή έκπτωση σε συμπεριφορές ασυμβίβαστες προς τον αθλητισμό, επαγγελματικό ή ερασιτεχνικό, συμπεριφορές που δίνουν την αίσθηση ότι η Ελλάδα είναι ασύντακτη χώρα και ο καθένας μπορεί να εγκληματεί με άλλοθι την «διέξοδο» από τα όποια προβλήματα αντιμετωπίζει. Να καίει περιπολικά, να σπάει καφετέριες , να κλείνει την Εθνική οδό επιτιθέμενος αδιακρίτως σε αυτοκίνητα διερχομένων, να γρονθοκοπά τον προπονητή αν δεν του αρέσει, να βρίζει απρόκλητος την μάνα και την αδελφή των φιλάθλων του αντιπάλου του, να ρίχνει βεγγαλικά και κροτίδες και όποιον πάρει ο χάρος υποχρεώνοντας την υπόλοιπη Ελλάδα να θεωρεί τα παραπάνω «συνήθη στα γήπεδα περιστατικά» για να χρησιμοποιήσω την διατύπωση της επιστολής σας. Η στοιχειώδης κοινωνική άμυνα επιβάλλει τις παραπάνω συμπεριφορές τουλάχιστον να μην τις «συνηθίσουμε».
2. Το μέτρο της απαγόρευσης οργανωμένης διάθεσης εισιτηρίων και μετακίνησης οπαδών είναι προληπτικό μέτρο και όχι ποινή. Το θεμέλιό του είναι η προστασία της δημόσιας τάξης και όχι η τυπική υπαιτιότητα. Όπως γνωρίζετε πολύ καλά το μέτρο αυτό πρωτοεφαρμόστηκε από τις ίδιες τις ομάδες, οι οποίες με συμφωνίες κυρίων μεταξύ τους απέκλεισαν για προληπτικούς λόγους τις μετακινήσεις οπαδών σε αγώνες με μεγάλη πιθανότητα τέλεσης επεισοδίων (Ολυμπιακός ? Παναθηναϊκός, Παναθηναϊκός ? ΑΕΚ, ΠΑΟΚ ? ΑΡΗΣ κλπ).
Οι αποφάσεις της Πολιτείας για την απαγόρευση μετακίνησης οπαδών με τη συναίνεση του συντεταγμένου ποδοσφαίρου, μέτρο ασύνηθες και δυσάρεστο, για μια δημοκρατική κοινωνία, απέτρεψαν κατά την αγωνιστική περίοδο 2009-2010 πάρα πολλά. Μετά βεβαιότητας περισσότερα από όσα θλιβερά συνέβησαν στο Ελληνικά γήπεδα. Παρά ταύτα, επειδή το μέτρο αυτό δεν μπορεί και δεν πρέπει να χρησιμοποιείται πέραν των ορίων του αναγκαίου, η εφαρμογή του αποφασίστηκε να γίνεται κατά περίπτωση, όταν συντρέχουν επαρκείς λόγοι και με αποφασιστικό στοιχείο τις εκτιμήσεις της Ελληνικής Αστυνομίας. Ο σεβασμός στην ισονομία είναι δεδομένος. Δεν μας ενδιαφέρει το χρώμα της φανέλας, ούτε η δύναμη, αγωνιστική η εξωαγωνιστική, οποιασδήποτε ομάδας. Αυτό αν και αυτονόητο το καθιστούμε απόλυτα σαφές προς όλους, γιατί ιστορικά δεν ήταν πάντοτε σαφές.
Οφείλω όμως να σας διευκρινίσω επίσης ότι η αξίωση της ισονομίας είναι μείζον αγαθό στη Δημοκρατία και δεν περιορίζεται στους φιλάθλους του Παναθηναϊκού ή του Ολυμπιακού. Η ισονομία αφορά όλους τους Έλληνες πολίτες. Και για να γίνω σαφής εννοώ το δικαίωμα του καθενός από εμάς να κυκλοφορεί στην Εθνική οδό χωρίς να του επιτίθενται, να προστατεύεται η σωματική του ακεραιότητα και η ζωή του, να μην του σπάνε το αυτοκίνητο ή το μαγαζί του οι οπαδοί οποιασδήποτε ομάδας και για οποιονδήποτε λόγο. Αν μελετήσετε με προσοχή την έκθεση της Αστυνομίας για τις Σέρρες, θα δείτε τους λόγους που οδήγησαν στην απόφαση απαγόρευσης μετακίνησης.
Δεν έχω καμία δυσκολία να συμφωνήσω ότι τα περιστατικά στην Καβάλα ήταν ποσοτικώς ευρύτερα από τα γεγονότα των Σερρών. Αυτό όμως αφορά τον Αθλητικό Δικαστή ή τον Εισαγγελέα και όχι την Πολιτεία. Ο βαθμός και η έκταση των επεισοδίων αντανακλάται στις ποινές. Η Πολιτεία καλείται να κρίνει μόνον και αποκλειστικά αν μία μετακίνηση εγκυμονεί κινδύνους για τη δημόσια τάξη, και να πάρει αποφάσεις στην έκταση που κυριαρχικώς εκτιμά ότι απαιτείται να ενεργήσει στα πλαίσια του μέτρου και της λογικής. Αυτό απαιτεί η ισονομία.
3. Σας διευκρινίζω επίσης, ότι η παρακολούθηση αγώνα από φιλάθλους που μεταβαίνουν στο ποδοσφαιρικό γήπεδο μεμονωμένα και όχι οργανωμένα μπορεί να γίνει εφόσον η τοπική αστυνομική δύναμη εκτιμά κατά τη κρίση της, ότι αυτό δεν δημιουργεί κίνδυνο για την ομαλή διεξαγωγή του αγώνα.
4. Είμαι απόλυτα σίγουρος ότι συμφωνείτε, ότι ο Ολυμπιακός με τους εκατοντάδες χιλιάδες φιλάθλους του και την ιστορία του δεν έχει καμία ανάγκη από οπαδούς που διασύρουν τον πολιτισμό της χώρας μας. Είμαι βέβαιος ότι όταν λέτε ότι ο Ολυμπιακός θα συνεργασθεί με την Πολιτεία προς την κατεύθυνση της ομαλότητος. το εννοείτε πλήρως. Σύντομα θα συνεργαστούμε και στο πλαίσιο της θεσμικής συνεργασίας της Πολιτείας και των φορέων του ποδοσφαίρου. προκειμένου να αποτιμηθεί η ως σήμερα εξέλιξη των πρωταθλημάτων και των προβλημάτων που ταλανίζουν το ποδόσφαιρο και ναρκοθετούν την πρόοδό του. Όλοι βεβαίως κρινόμαστε κάθε μέρα και για τους λόγους και για τις πράξεις μας". |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου